Greixera de formatge

Recepta de na Nina i na Rita (07/02/2005)

Ingredients:
  • 1 kg de formatge tendre sense sal
  • 8 ous
  • 2 alls
  • 2 cullerades de pa ratllat o de farina

Com se fa:

Se ratlla es formatge. S’aixafen es alls. Se mescla tot junt. No fa falta turmis perquè després dins es forn es formatge se fon i queda una massa homogènia.

S’unten ses palangranes d’alumini de mantega i pa ratllat perquè no s’aferri. A dins s’hi aboca sa massa mesclada. Se cou as forn amb foc dalt i baix, més aprop de baix que de dalt, fins que es damunt ha agafat un color torradet, uns 45 minuts.

Quant a jutipiris

menorca ferreries biblioteques libraries
Aquesta entrada ha esta publicada en Receptes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

5 respostes a Greixera de formatge

  1. La Dietrich ha dit:

    jo tenc el plaer de dir que he tastat ses greixeres de formatge d’en jutipiris i que m’han agradat molt i, si no me pos del tot vessuda, un dia provaré de fer-les… i si m’agradés es monyacu, juraria que també estava boníssim! i sí que ho és, bon al·lot…

  2. jutipiris ha dit:

    un dia hauré de fer un post sobre allò que deien as fillets quan èrem petits, entre elles: “ets un curru”

  3. Esperanceta Trinquis ha dit:

    perdona, vaig confondre pa ratllat amb formatge ratllat, estic ben loca…Però el que sí sé, i del cert, és que ho ets de bon al·lot. I esper que t’agradi, perque és un compliment

  4. jutipiris ha dit:

    des que era un poc més petit que no me deien que era una bon al·lot… està per veure!no sé què has entès que s’ha de fer amb es formatge, però ses palangranes s’unten de mantega primer i després s’hi tira pa ratllat i prou. es formatge se remena amb lo altre. know how… llavors en dirien “allò que saben es majors”

  5. Esperanceta Trinquis ha dit:

    Bones receptes de greixeres! La veritat és que a sa de formatge jo n’hi pos all… vols dir que hi va bé? no queda massa fort? S’all m’agrada, però sembla que no hi treu…M’agrada s’idea de posar formatge rallat amb sa mantega des fons de ses palanganes per que no s’aferri. Ho provaré!Gràcies per compartir això que en diuen el know how… Ets un bon al·lot!

Deixa un comentari

